Komfort jazdy to także dobre zawieszenie, wytrzymałe na wstrząsy. Czy jest to obecnie zagwarantowane?

Generalnie układy zawieszeń są znane, tak więc coraz ciężej wymyślić coś faktycznie przełomowego w tej dziedzinie. Ale w ostatnim czasie ujawniła się koncepcja, która może to zmienić, bo stwierdzono, iż być może korzystnie niektóre z funkcji powierzyć układom pneumatycznym. Czy to działa?


naprawa auta
Wprowadził: Sarah Stierch
Źródło: http://www.flickr.com
Układy pneumatyczne są od jakiegoś czasu tworzone przez konstruktorów maszyn. Wpływają na ruchy robocze koparek oraz innych maszyn roboczych. Ponadto, już 30 lat temu konstruktorzy używali układów pneumatycznych, jak poduszki pneumatyczne mgtrans do stłumienia nierówności. Zawieszenia powietrzne z reguły muszą poprawiać parametry trakcyjne samochodu. Takie rozwiązanie może zapewnić optymalną redukcję wstrząsów i drgań. Mogą więc polepszyć dość znacznie komfort jazdy. Czemu tak się dzieje? Odpowiedź jest dość prosta.

A mianowicie, sprężony azot jest bardziej efektywny w pochłanianiu nierówności niż inne środki. Oczywistą zaletą stosowania układu pneumatycznego jest niezmienny prześwit samochodu, niezależnie od obciążenia. To sprawia, iż rozwiązanie to jest bardzo chętnie stosowane w autach typu kombi. Stały prześwit umożliwia na bardziej przewidywalne zachowanie auta na zakrętach i w mniejszym stopniu wpływ obciążeń na bezpieczeństwo jazdy.

Intryguje Cię taka tematyka? Jeżeli tak, to bez wahania kliknij ten link - ta optymalna strona www (http://www.motoargo.pl/) z pewnością również okaże się godna uwagi.

Poprawia to też aspekt wizualny użytkowania samochodu. Załadowane auto z przysiadającym tyłem wygląda nie za bardzo atrakcyjnie – zawieszenie z elementami pneumatyki umożliwia tego uniknąć(zobacz ofertę).


Co ciekawe, w zawieszeniu pneumatycznym konwencjonalne metalowe elementy sprężyste są zastąpione tzw. powietrzne worki, jakie określamy mieszkami.

Zajrzyj do opisu, który umieściliśmy pod tym linkiem oraz czytaj na stronie na ów temat, który najwidoczniej Cię zaintrygował. Nie zwlekaj!

Mogą być one dość często zintegrowane z amortyzatorami pneumatycznymi, niezbędnymi do standardowego i sprawnego funkcjonowania układu.


częsci samochodowe
Wprowadził: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com
Mieszki wypełniane są przez kompresor, który jest napędzany albo z silnika auta, albo z układu elektrycznego auta. W dalszej kolejności tłok mieszka powietrznego może złączyć się z wahaczem, zaś wahacz z kołem. Każdy ruch koła w płaszczyźnie góra-dół wyzwala ruch tłoka. Zawór poziomujący związany z ruchem wahacza dba o stałą wysokość zawieszenia. Jak zawieszenie jest obciążone i ściśnięte, układ pompuje dodatkowe powietrze, a wypuszcza je w momencie rozprężenia układu zawieszenia. W skład takiego układu wchodzą również sterownik, jaki steruje pracą całego zawieszenia oraz czujnik wysokości. Co więcej, w autach, w których kierowca jest w stanie regulować wysokość zawieszenia, stosowane są elektrozawory zamiast zaworów tradycyjnych.
22-02-25 12:30:04
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.