Wielu właścicieli niedużych, miejskich samochodów,przede wszystkim francuskich firm, miało problemy z zawieszeniem swojego samochodu. Dobrze jest opanować tajniki jego budowy oraz reguł działania, zwłaszcza, że to nic skomplikowanego.
Rozważmy, co to takiego zasada działania osi skrętnej.
Jeżeli zainteresował Cię nasz artykuł, to chcielibyśmy skoncentrować Twoja uwagę na to, że pod następnym linkiem czeka na Ciebie ciekawe zagadnienie (
http://jk-busczesci.pl/).
Oś skrętna jest to część tylnego zawieszenia pojazdu. Oś skrętna pojawia się w modelach zawieszenia stosowanych zazwyczaj w niedużych pojazdach średniego segmentu. Często spotykane jest w pojazdach francuskich marek, w samochodach miejskich oraz kompaktowych. Rozwiązanie to jest proste i bardzo funkcjonalne, bowiem dzięki temu, że zajmuje niewiele miejsca, gwarantuje wykorzystanie znacznej przestrzeni bagażnika. Ten rodzaj zawieszenia to także rozwiązanie dużo bardziej oszczędne niż wyrafinowane typy zawieszenia wykorzystywane w drogich pojazdach z górnej półki. Zasada działania osi skrętnej stosowana jest w zawieszeniu półzależnym, gdzie, odwrotnie niż w przypadku
zawieszenia zależnego i niezależnego, ruch jednego koła w osi w pewnym stopniu oddziałuje na obroty drugiego
koła w jednej osi. W przypadku zawieszenia zależnego, obrót jednego koła wymusza skręcanie drugiego. Natomiast w przypadku zawieszenia niezależnego oba koła skręcają całkowicie niezależnie.
Powiązane artykuły - tylnabelka.pl/zasada-dzialania-osi-skretnej