Budowa i funkcjonowanie zawieszenia w niedużych samochodach

Wielu właścicieli niedużych, miejskich samochodów,przede wszystkim francuskich firm, miało problemy z zawieszeniem swojego samochodu. Dobrze jest opanować tajniki jego budowy oraz reguł działania, zwłaszcza, że to nic skomplikowanego.


Rozważmy, co to takiego zasada działania osi skrętnej.

Jeżeli zainteresował Cię nasz artykuł, to chcielibyśmy skoncentrować Twoja uwagę na to, że pod następnym linkiem czeka na Ciebie ciekawe zagadnienie (http://jk-busczesci.pl/).

Oś skrętna jest to część tylnego zawieszenia pojazdu. Oś skrętna pojawia się w modelach zawieszenia stosowanych zazwyczaj w niedużych pojazdach średniego segmentu. Często spotykane jest w pojazdach francuskich marek, w samochodach miejskich oraz kompaktowych. Rozwiązanie to jest proste i bardzo funkcjonalne, bowiem dzięki temu, że zajmuje niewiele miejsca, gwarantuje wykorzystanie znacznej przestrzeni bagażnika. Ten rodzaj zawieszenia to także rozwiązanie dużo bardziej oszczędne niż wyrafinowane typy zawieszenia wykorzystywane w drogich pojazdach z górnej półki. Zasada działania osi skrętnej stosowana jest w zawieszeniu półzależnym, gdzie, odwrotnie niż w przypadku zawieszenia zależnego i niezależnego, ruch jednego koła w osi w pewnym stopniu oddziałuje na obroty drugiego koła w jednej osi. W przypadku zawieszenia zależnego, obrót jednego koła wymusza skręcanie drugiego. Natomiast w przypadku zawieszenia niezależnego oba koła skręcają całkowicie niezależnie.

Powiązane artykuły - tylnabelka.pl/zasada-dzialania-osi-skretnej


tarczowe hamulce
Wprowadził: Alexander Nie
Źródło: http://www.flickr.com
Jak przedstawia się mechanika tylnej belki krok po kroku? Tylne zawieszenie składa się z dwóch wahaczy wleczonych, przytwierdzonych do nadwozia, połączonych płaską belką, powodującą obracanie się kół. Belka skrętna jest łatwa w konstrukcji. Ważną cechą belki skrętnej jest także jej względnie łatwe instalowanie oraz rozmontowanie w razie możliwej usterki. Zatem mechanika tylnej belki krok po kroku nie jest sprawą trudną. Trzeba jednak pilnować, czy tylna belka działa jak należy. Jeżeli pojawią się problemy z obracaniem się kół, kłopoty przy kierowaniu samochodem, trzeba czym prędzej udać się do mechanika. Nie zapominajmy, iż zlekceważenie tego typu awarii może nas potem wyjątkowo dużo kosztować, gdy będziemy musieli wymienić belkę na nową.

Źródło - www
23-01-14 07:28:47
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.