Czym jest hamulec oraz jakie odróżniamy typy hamulców do rowerów?

Teoretycznie jest to narzędzie mechaniczne, które służy do zmniejszania szybkości albo do zatrzymywania obrotowych elementów mechanizmów. W przypadku jednośladów są to koła.


Hamulec jaki wykorzystywany jest aktualnie w rowerach, zalicza się do typu hamulców ciernych.




zakupy przez Internet
Wprowadził: Jorge Franganillo
Źródło: http://www.flickr.com


Można by wymienić różne wyjścia konstrukcyjne, które różnią się stopniem zaawansowania, i które oferują przeróżne osiągi odnośnie niezawodności i skuteczności. System pedałowy jest to dosyć dawny system hamulcowy, który łączy części hamulców z napędem. W tym systemie hamulec znajduje się w tylnej piaście oraz uruchamiany jest on przez kręcenie pedałami w kierunku odwrotnym do strony napędzającej. Jest ono używane w wielu rowerach bez przerzutek. Szczególnie są to rowery miejskie, dziecięce i składaki. System jest odporny na warunki pogodowe, ale siła hamowania może być niedostateczna przy dużych prędkościach. Przy zerwaniu łańcucha hamulec zaprzestaje działać całkiem. Mechaniczne systemy ręczne są to najbardziej znane układy hamulcowe, które montowane są w rowerach.

Z czystym sumieniem zalecam to opracowanie (https://www.autopart.pl/konin) każdemu fanowi tego tematu. One na pewno również są warte zainteresowania.

Uruchamiane są one za pośrednictwem klamek, które w ruch wprawiają linki stalowe a one aktywują urządzenie blokujące koła.


życie
Wprowadził: Mazda


Wyróżniamy jeszcze hamulce rowerowe mechaniczne. Są to systemy z linkami. W tego typu konstrukcjach częściami, które blokują koła mogłyby być szczęki. Od nich pochodzi nazwa hamulców szczękowych. Jest to mechanizm, który jest złożony m.in. z okładziny ciernej, która na obręczy koła jest zaciskana. Wśród hamulców mechanicznych szczękowych, możemy wymienić przykładowo v-brake. Takie hamulce, są to jedne z najczęściej napotykanych rozwiązań w górskich rowerach i w rowerach trekkingowych. V-brake'i są mocowane do piwotów, które umieszczone są na ramie oraz na widelcu.




Składają się one z dwóch ramion, do których przykręcone są klocki hamulcowe. Kiedy wciśniemy klamkę, wtedy klocki dociskają obręcz a ramiona generują odwróconą literkę V. Od tego pochodzi ich określenie. W szosowych rowerach montowane są hamulce Dual Pivot.
23-10-16 07:50:10
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.