Jakie aspekty mają wpływ na utratę wartości początkowej nowego samochodu?

Kiedy decydujemy się na zakup samochodu, na pewno często zastanawiamy się, jaki kupić. Czy miałoby być to auto nowe czy używane. Z pewnością auto używane by było o wiele tańsze od nowego, jednak auto nowe zapewnia nam niezawodność przez znaczny okres.




Utrata wartości auta nie jest początkową kwestią, o której myślimy, kiedy kupujemy nowy samochód. Zakupując nowy samochód wcale nie myślimy o tym, żeby go od razu sprzedać. Jednak jest to bardzo ważna kwestia. Może się zdarzyć tak, że będziemy chcieli samochód zmienić na jakiś inny, lub będziemy potrzebowali natychmiast pieniędzy. Po upłynięciu kilku lat będziemy bardzo zdziwieni, że nasz samochód jest wart kilkanaście tysięcy mniej. Znane modele, które cenione są na rynku wtórnym, w początkowym roku swojej eksploatacji mają utratę wartości mniejszą niż 20%.

Jeśli spodobał Ci się prezentowany artykuł i masz ochotę uzyskać więcej informacji, to z pomocą przyjdzie Ci odnośnik tutaj - w tamtym miejscu znajdziesz ciekawe informacje.

Pojawiają się także pojazdy awaryjne o kontrowersyjnym wyglądzie, które były źle przyjęte przez rynek. Utrata wartości na takich samochodach w trakcie 1 roku może przekraczać nawet 30%.


Mercedes
Wprowadził: sikeri
Źródło: http://www.flickr.com


Do najbardziej istotnych czynników, które posiadają wpływ na utratę wartości samochodu, zalicza się postrzeganie marki oraz konkretnego modelu na rynku. Jest to również typ nadwozia, pojemność i typ silnika. Znaczenie posiada także wyposażenie, cykl życia auta oraz indywidualne cechy każdego z nich. Odnośnie postrzegania marki oraz określonego modelu na rynku wyróżniają się pojazdy japońskie i samochody niemieckie. Te samochody charakteryzuje mniejsza utrata wartości niż jest to w przypadku samochodów włoskich, francuskich czy też koreańskich. Bardzo cenione na rynku i szukane są dziś praktyczne nadwozia kombi, mające 5 drzwi hatchbacki albo SUV-y, które stały się ostatnio niezwykle popularne.




Jeżeli chcemy sprzedać przykładowo popularny hatchback, to możemy cicho liczyć, że będziemy mogli go sprzedać za większy procent jego wartości początkowej niż w przypadku sedana, który już nie cieszy się na rynku tak dużym zaciekawieniem.
22-01-29 07:44:59
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.